Popular Posts

Thursday, October 22, 2015

BJFA-UBD

saja je masuk malam ni nak cita sikit pengalaman aku pakai Yukata @ Kimono kalau di Korea.. disebab sewaktu di UM aku tak sempat nak cuba pakai Kimono jadi aku buat keputusan untuk join kawan aku pergi ke Kurakata yang dianjurkan oleh kelab Jepun di UBD ni..
pada awalnya hanya kami berenam sahaja pesertanya tetapi setelah tamat satu games baru la bertambah pesertana hihi.. okey first games yang kami main adalah KARUKATA.. ini first time aku main games ni tp sebelum ni perlah la tengok orang main tak tahu plak namanya Karukata haha... Karukata kami pada hari ni hanya berbentuk basic mungkin sebab kami semua masih baru dengan games ni.. okay first round aku lawan kawan aku sendiri dan menang dengan 4;3. so next round ada 4 orang yang berjaya dan salah sorangnya adalah kawan aku juga, so aku decide nak pilih orang lain untuk lawan. bagi second round, alhamdulillah aku menang juga tapi menang yang teramat tipis 7:6 haha.. memang seronok r main ni.. okay untuk final round kad kami semakin bertambah dari 7 ke 13, dari 13 ke 19(kalau x silap aku la).haha, mmg hebat la aku nak ingt kedudukan kad tu kan.... waktu la nebes aku datang menyerang haha..so final round aku terpaksa surrender dengan terpaksa .. tapi aku enjoy games tu walaupun kalah.. tips main games tu kena fokus then dengan perkataan pertama yang disebut,so blh la nak aim kan gambar yang mungkin akan disebut.. :)



lawan sewaktu final

second games

hadiah yang aku dapat haha

lps main kami rest kejap.. dalam 10 minit kami sambung kembali dengan yukata session.. ahli kelab mula la menunjukkan demo kepada kami cara pemakaian Yukata ni..fuh memang susah kalau nak pakai sorang2..x cukup tangan haha.. lps demo kami pun berpecah kepada 3 group dan lepas tu mula la pertandingan memakai yukata dengan pantas..Alhamdulillah group kami terpantas haha..yang lain baru setengah pemakaian kami dah siap bergambar haha.. kami diberi masa 5 minit sorang untuk mencuba yukata.. giliran aku tiba dengan pelawaan dari group sebelah yg diketuai oleh ahli kelab sendiri..hah!!! ape lagi memang la hancur aku dikerjakan diorang..tarik sehabis mungkin untuk ketatkan tali dan reben belakang tu..mak aihhh semput nak tahan nafas smpai nak ckp pun dah tak berapa nak lepas haha.. simple je sebenarnya cara nak pakai yukata ni.. belit situ belit sini dah siap haha.. dapat la juga pengalaman ,lps ni nak kawin ambk persalinan yukata pom blh je buat sendiri haha *berlagaknyerrr* :P 


student exchange juga macam aku dari Indonesia..


ni la hasil tarik sana tarik sini


kol 5 program kami tamat dah sebelum bersurai kita bergambar dulu sampai pengsan hahaha..


ini je yang datang haha... 

thanks gais... happy sangat hari ini..harap lps ni dapat mencuba budaya Korea dan China pulak.. 
okeiii mata dah kuyu..sini kol 12 dah macam kol 1 pagi..mengantuknya tu lain sikit.. lambat tido mau esok x bangun haha.. k bai..



No comments:

Post a Comment